LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Friday, January 29, 2010

Kenapa Mahasiswa sekarang makin berani.


Apabila melihat para siswa dan siswi (spesis ni ada ke) yang berani tampil kedepan untuk menyuarakan rasa hati dan suara hati. Aku rasa terpesona dan layak bagi beberapa blogger pun terpegun seperti PerakExpress yang melaung Dirgahayu Mahasiswa hari ini dan beberapa blogger semalam dan sebelumnya.


Akan tetapi ada juga blogger yang teru menanamkan perasaan takut dan mengejek perjuangan para Mahasiswa. Bila ditinjau yang mengejek para mahasiswa adalah para blogger pencacai AMNO . Manakala para blogger pro PR adalah para blogger yang menyokong tindakan para Mahasiswa yang menetang AUKU, e undi dan yang sewaktu dengannya ( di baca bagi memenangkan penyokong Be End khasnya). Apa ke namanya Apirasi. (sesuai le tu).


Para pengejek Mahasiswa itu sama macam para menteri Singapura di langgar todak yang takut akan timbul Hang Nadim yang bakal menggugat kebodohan mereka kan. Akan tetapi para blogger pro PR pula menggalakkan para mahasiswa yang berani untuk tampil menyatakan kebenaran walaupun pahit. Ini kerana para blogger pro PR mahu mewujudkan masyarakat yang berani bermaruah dan berilmu dan inimmenjadi harapan baru bagi membina tamaddun Malaysia yang akan dihormati di peringkat global (glokal tak main la) kerana dijiwai oleh masyarakat Madani seperti saranan DSAI.


mahasiswa juga adalah melambang suara hati para rakyat yang ditahan suaranya dan suara ini tak mampu ditahan lagi dan meletus di era ini. Kenapa meletus sebegini, amat jelas ini kerana luahan hati rakyat yang tidak didahulukkan bahkan didihulukan . manakal pencapaian rakyat tidak diutamakan manakal pencapaian kroni amat ketara ditamakkan di bawah pentadbiran baru Mesia kini yakni Bini Rosemah.

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------

Blog Archive