LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Saturday, January 02, 2010

Alaaaa gula je naik.

Memang le tak reti bahasa mamat atau minah yang cakap macam tu. Rasanya ada tak? Kalau dah di cakap tentu la ada orang-orang yang begitu. Rasanya siapakah orang-orang yang dengan bangganya bercakap begitu.

Maka dengan ini aku dengan bangganya mengumumkan bahawa orang-orang yang dengan bangganya berkata begitu ialah sudah pastinya dan tak lain tak bukan ialah GEROMBIOLAN (kesekian kalinya ejaan itu adalah benar).

Gerombiolan janganlah dibaca tersurat kerana takkan nampak siapa yang tersirat. Gunalah mata hati kerana mata hati sahajalah yang nampak siapakah itu gerombiolan. Kenapakah mereka berkata begitu:

1. Bodoh rangkaian ekonomi
2. Kaya sesangat , apa nak heran dengan harga barang naik
3. Punya le nak menyokong al Bijan
4. AMNO yang dah tak boleh berubah dah dengan slogan
dulu kini dan selamatnya

Kekadang aku rasa nak sekeh kepala sesorang yang kuat menyokong Be End tu, tau kenapa? Punya la sokong sampai nak rak walaupun Be End sanggup rakyat didihulukan dan pencapaian ditamakkan. Aku rasa dulu kini dan selamanya AMNO takkan berubah dan akan selalu menyusahkan rakyat dan takkan bagi muka kat rakyat. Tengok tempat makan yang disediakan untuk rakyat sudah le. Kalau orang besar Be End makan tentu tempat ada kelas punya. Tapi kalau rakyat tempat lekeh-lekeh dah le. Cuba tengok kat setiap tempat rakyat selalu makan ada ke dibuat begitu hebat. Belum tengok stesen bas lagi, tandas awam lagi dan lagi dan lagi.

Kerajaan begitu beria nak taja Formula One dan tertaja lah 3 orang pemandunya sekali pakej dan akan berlakulah pembiayaan berjuta-juta untuk meneruskan hasrat Formula One. Tapi gula tak sanggup nak bagi subsidi. Formula One untuk rakyat ke, gula untuk siapa ye.

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------

Blog Archive