LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, December 30, 2009

Tengok iklan 1 Malaysia kat TV.

Apahal le pulak kali ini gayanya pembuat iklan tu aku rasa dia main balun je buat tanpa rujuk dan tanya sesiapa. Pada aku le iklan ni amat merbahaya pada fikiran rakyat Malaysia yang beragama Islam. Ye le ape iklannya?

Iklannya begini kanak kanak Malaysia sedang bermain iaitu Melayu Cina dan India biasa la tu. Yang menariknya mereka bermain sampai dah main sanding-sanding di atas pelamin antara budak Melayu (tentulah Islam) dan India atau Cina (tentulah bukan Islam) lupa pulak aku. Mula-mula ibu bapa yang melihat kelihatan serba tak kena. Selepas itu ibu bapa kedua-dua belah pihak sipa tepung tawar sekali, merestuinya.Jadi kat mana yang tak kena?

Pada aku yang tak kena:

1. Perkahwinan berlainan agama , dalam Islam tidak menerima perkahwinan ini. (Indonesia jangan ikut mereka terlampau Liberal) melainkan pasangan bukan Islam telah memeluk Islam.

2. Iklan ini akan menyebabkan salah faham terhadap kebenaran yang kita bawa dalam Islam iaitu berkahwin itu seolah-olah direstui oleh orang tua-tua. Sedangkan mana mungkin perkara ini dibenarkan dalam Islam yang kita fahami.

3. kalau ye pun nak buat iklan 1 Malaysia, jangan le balun kot suka je. tanya le para mufti ke yang tentunya amat arif. tapi bagi AMNO siapa le mufti kan, mufti adalah yes man program anjuran AMNO kan kan.

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------

Blog Archive