LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Thursday, December 31, 2009

Amerika melepaskan pengganas?


Amerika ni ade akai ke tara akai. Sekali fikir pun aku pelik 2 x fikir lagi aku rasa lebang libu. Apa pasal pulak Amerika melepaskan pengganas. sepatutnya apabila seseorang pengganas di dalam senarai dijumpai, sepatutnya ditangkap dan tentulah diletakkan kat Guantanamo (betui ke ejanya tu, balun je lah fahamkan, tempat seksa pengganas tu). Pelik bin ajaib tetiba salah seorang pengganas yang datang dari Malaysia yang terdapat dalam senarai dilepaskan oleh Amerika. Ni pengganas jenis apa ni. Pengganas jenis lain kot!


Siapa dari malaysia tu? Kata mereka orang tu dari Perak namanya Zombe A Kadiaq, ada dalam senarai para pengganas di Amerika. Akan tetapi mamat ni dilepaskan kerana, nak beri alasan apa ye. Buntu aku memikirkannya, ajaib pengganas dilepaskan. Aku nak gelak dulu le.

Hi hi hi hi hi , rupa langsuyor le pulak, tuko gelak

kih kih kih kih kih kih kih dah macam batuk kering nle pulak

Tak jadi le gelak

Kalau ada seorang mamat datang ke rumah aku dan mamat tu adalah dalam senarai mengganggu ketenteraman aku. Rasanya paling koman pun aku report polis. takkan aku biar dia terlepas dengan senyum kambing je (senyum kambing Utusan Meloya minat dia ni).

Maka datang le persepsi aku, cakap aje le sangka buruk aku:

1. Mamat ni sebenornya bukan dicop pengganas tapi ada membuat sesuatu kesalahan yang
menyebabkan mamat ni dilarang masuk ke Amerika. Apa salah dia ko tanya le yang sama
naik flight dengan dia tentu ada maklumat tu.

2. Dek keran malu ditahan dengan kesalahan yang menyebabkan beliau tak boleh masuk,
sedangkan beliau membawa misi dagang Perok tu. Maka diubah cerita yang beliau ada dalam
senarai Pengganas.

3. Gamaknya mamat ni dulu memang pengganas, tapi dah dapat jawatan bagus beliau berenti
jadi pengganas dan berkhidmat untuk Be End kot

Nota kuku kaki:

Cop pengganas oleh Amerika kepada orang Islam adalah diragui.

1 comment:

  1. hehe...ye beno MB Perak kite kene tahan xleh masuk US? Dalam senarai pengganas? Silap ker senarai tu? Betui ler tu. Ape salah pulok? Bukan ker dier antare tokoh penting BN bersame-same DS Najib yg merampeh care penyamun negeri teman drp PR hari tu? Memang le die tak gune senjata api tapi tetap bahaye kerana merosakkan demokrasi. Pengganeh jugok tu...ho ho ho

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------

Blog Archive