LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Saturday, December 26, 2009

Cari makan kat negeri lain

Tadi pi kenduri, tu yang syok pi kenduru tu banyak cerita boleh dapat. Itu pun sebab aku nak cepat kejar seberapa banyak jemputan yang boleh sebelum orang reda. Kalau dah reda orangnya segan le pulak nak datang kan. Antara story yang menarik tu yang jadi tajuk tu.

Kawan aku bercerita, dia ni kontraktor kecil, mewaris dari bapak dia yang dulunya Ketua kampong di sebuah kampong di Kuala Kangsar. Aku pun heran yang dia dok pi cerita kat aku apahal. Pasal aku ni tak jengok pun aktiviti Bee End, tapi aktiviti PR jangan, tak ada aral melintang aku jenguk habis. Tapi sebab aku tak banyak mulut jadi nampak cool kot.

Dia boleh cerita dia selalu berulang alik ke negeri lain. Tiap-tiap minggu berulang alik ke negeri tu, mahu 9 jam perjalanan. Aku tahu 9 jam jalan sebab pernah hantar anak aku ke Universiti negeri tu. Aku tanya le kenapa berulang alik sana. Sambil lawat anak kat Universiti yang sama dengan anak aku sambil cari projek kat sana. Ada projek sana le. Ada le. Kat sini kenapa pula, masa PR memerintah dahulu mana ada projek. Jadi sekarang ni dah ada ke. Oh sekarang ni boleh le, kalau dulu lansung tak ada.

Padan le dia punya sokong bagai nak rak. Asyik tak lekang dengan baju AMNOnye, siap pelekat DAULAT TUANKU lagi. cadang nak kabokan tangal le pelekat tu. Kemudian baru aku perasan iaitu yang beria pakai pelekat DAULAT TUANKU ni rupa-rupanya adalah kontraktor-kotraktor AMNO. Kontraktor MIIC dan MCCA tak peduli pun.

Jadi amat ketara mereka yang sokong Bee End ni sebab nak cover pulus mereka. Tak lah sokongan sejati kerana memperjuangkan Melayu. Agama apatah lagi tak berapa nak harap. Tapi para pencacai ni ada masyuk, ni orang kampongb totok ni apahal entah sokong beria benar. Aku tengok sengkeke juga, nyemedang kapcai ke hulu ke hilir. Apa ke jadah makmurnya rakyat AMNO sekali pun. Aku tengok rakyat PAS lagi siap boleh buat Sekolah, dewan dan apa yang mampu diberi.

3 comments:

  1. Ya Alloh...sape ke orang yg ganah sangat tu sampei kijak-2 budak tu...kurang ajo sungguh? PK House ker? Nak kene kerat kaki tu gamoknye? Menyirap darah teman dibuatnye...aargghhh.

    ReplyDelete
  2. Itu sejenis perubatan ape jenih kat India tu entah, heran aku. Ade ke macam tu nak mseparoh nyawa budak tu.

    ReplyDelete
  3. anak sengat memang bagus idea agar Muhd Taib masuk MIC, lagipun Nik Ajis dahlamapun masuk Surga DAP

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------

Blog Archive