LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Friday, December 11, 2009

Beli hati rakyat lagi......


Petang tadi lepas solat Jumaat di kampong halaman aku di Kuala Kangsar, aku pergi mewakilkan orang kerana dapat bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). Macam-macam bantuan yang di beri bantuan untuk orang cacat, bantuan untuk orang terlantar, bantuan untuk orang tua (lama) dan bantuan untuk kanak kanak sekolah. Sumbangan itu semua dari JKM yang akan bermakna penerima bantuan akan dapat bantuan bulanan dari JKM. Bagi yang aku wakil gayanya dia dapat rm300 ringgit sebulan. Orait le kan. Syabas dan tahniah kepada JKM yang berusaha memberi bantuan kepada yang boleh.


Tapi yang tak sodap mata memandang AMNO tumpang tui seolah dari merekalah semua ini untuk rakyat yang didihulukan dan pencapaian ditamakkan. Bunyi ucapannya seolah-olah hanya Bee End yang mampu memberi duit tu. Kau orang rasa kalau PR memerintah dia orang tak bagi ke.

Ucapan dia orang memang nampak berhati-hati dalam usaha membeli hati rakyat. Tapi bila usaha begitu memang tersasul dan nampak ada udang di sebalik mee nya.

Siap ada lambang dacing biru kat sampul surat tu. Jadi usaha itu berjayalah mereka membeli hati rakyat untuk didihulukan dan pencapaian ditamakkan. Oleh kerana on the way aku balik tak ade mesin photostat dan lupa bawak handset maka tak dapat le aku rakamkan gambar envelope tu untuk di upload kat blog ni.

Bagi aku usaha ini macam beri ikan je, bukan beri kail. Kalau yang lumpuh tu kan lagi baik diberi peluang perubatan agar dia boleh sembuh sepenuhnya. Atau beli peralatan yang boleh digunakan untuk seluruh rakyat setempat. Misalnya kat tempat aku popular Alpha One mesin bernilai RM16K kalau satu kampong satu mesin kan bagus dan pengguna diminta bayar kembali untuk tabung JKKK. Ini JKKK tau tadah je, bila le tau nak cari sumber sendiri. JKKK AMNO le katakan manja, tak kreatif, menadah memanjang dan yang penting mereka tu yes man. Kan betui aku cakap.

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------

Blog Archive