LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tuesday, November 17, 2009

Madey laaaagi nyanyuk.........

Pemimpin yang merendah diri berbanding Madey.
2 orang dan perkara yang Madey persoalkan minggu ini. Pertama dia persoalkan DSAI atas lantikan sebagai Penasihat Ekonomi Selangor. Dia bolehn kata DSAI akan bankrup kan Sealangor. Yang kedua dia boleh persoalkan TGNA nyanyuk (rengkas bahasa). Bagi aku, Madey ni tak lalu dok diam diam ke. Orang dah bagi peluang nak bagi dia rehat, rehat aje le. Bila melampau mengutuk orang ni mula aku geram tengok c Madey ni.

Madey ni pandangannya lebih kepada sekular dan liberal dia ni, jadi tak heran le dia memandang seuatu isu tu dari sudut pandangan yang begitu. Itu semua almaklum. Jadi dia percaye dia amat baik dalam ekonomi yang berlandaskan kapitalis ni. Pi mabuk la dengan ekonomi kapitalis ni. Sedangkan lebih 20 tahun dia berkuasa di Malaysia tak mampu dia menukarkan ekonomi kapitalis kepada ekonomi Islam, yang amat pasti akan menjamin kesejahteraan seluruh umat manusia. Dia dok percaya juga dengan ekonomi kapitalis ni. Bahkan beliau lah yang mengembangkan ekonomi kapiotalis Malaysia ke tahap parah. Ia la kaya kat dia dan kroni dia. Kek ekonomi Malaysia 50% di kuasai golongan kaya, adil ke tu. nampaknya kek ekonomi di bawah Jib lagi mengembangkan akan melimpah melebehi 50 %.

Cuba bayangkan sepatutnya badget akan disalurkan ke Kementerian. Badan NGO akan klim dari kementerian bila menjalankan aktivitinya. Tapi, ada ka INTAN PERMATA direct dapat badget dari badget 2010 sebanyak RM 100 juta. Ini mana punya peraturan kewangan nnegara ni. Macam negara di perintah oleh Diktator aje rasa nya.

Bab dengki benar AMNO dan Madey kat Kelantan naper ye. Agaknya sebab sepanjang Madey memerintah Malaysia tak pernah berjaya beliau menawan Kelantan dari TGNA. Tu pase dengki banar tu agaknya la. Maknanya beliau lagi nyanyuk sebab melawan orang nyanyuk (seperti yang beliau dakwa) pun tak terlawan , tak menang-menang melawan orang nyanyuk (kata dia le). Kesimpulan belaiua lagi nyanyuk dari TGNA keran tak mampu melawan TGNA untuk melawan Kelantan.

Kesimpulan aku, apakah kekuatan TGNA dan insyallah DSAI dalam menangani AMNO dan kroninya. Islam dan penyelesaian yang dianjrkannya, bukan pakai akal manusia semata-mata. Insyallah.

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------