LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Thursday, November 05, 2009

Logik AMNO.......logik.......!

Bunga bukan riba kan logika AMNO.
Kononnya orang AMNO kabo kat seluruh rakyat Melayu bahawa DAP akan membonekakan segala pemimpin PR yang memimpin Perak. Maka orang Melayu akan di kuasai oleh bukan Melayu. Itu logika AMNO le. Sekali baca logik tu boleh pakai, dua kali baca itu One Mesia kena pikir balik. Macam menentang One Mesia je. Jadi oleh kerana sayangkan Melayu macam orang Melayu tak ada pilihan makakena lah mereka memilih AMNO sahaja. Logik tu, kata orang AMNO yang termakan logika AMNO le.

Habis logika yang betul apa dia! Kalau orang AMNO yang mengundi AMNO sekarang bertukar semuanya mengundi PAS semasa PRU12 hari tu. Tentu yang akan menguasai pimpinan Perak ialah pimpinan Melayu. Ada betul ka ini logika? Tak ada le kecoh pasal Melayu jadi Boneka(kata dek orang AMNO saja). Orang Melayu tak seberani orang orang Cina dan orang India membuat perubahan. Siapa salah yang meyebabkan mereka mengatakan bahawa Melayu di bonekakan. Jadi pada PRU 13 ada berani ka ubah terus kepada PAS orang Melayu AMNO. Pasal kalau undi AMNO pun kita semua tahu apa penanagan yang kita terima.

Kot paling koman pun PR akan mendahulukan rakyat marhaen. Semua nampak jelas bahawa AMNO sekarang memang tak mendahulukan rakyat tetapi tetap menghulukan rakyat. Ada betui ka logika aku? Kalau diperhatikan bajet 2010 pun sepatutnya semua orang dapat mengenalpasti bahawa belanja bunyi ke arah rakyat, tetapi amat jelas hala sebenar ialah ke arah kroni.
Bukan rakyat tak tahu bahawa politik wang tu ialah rasuah sebagaimana kerajaan kita menukarkan riba kepada bunga (faedah), dedah aurat okey demi seni dll/ Yakni matlamat menghalalkan cara. Bunyi perkataan itu di elokkan agar benda HARAM itu dianggap halal. Siapa punya kerja PAS kah atau AMNO kah.

Jadi aku rasa nak nangis le pulak:

ish... ish ... ish ... ish hek, hek.......isk........................Allahuakbar!

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------