LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Monday, November 23, 2009

Bertuahnya Muslim di Afghanistan, Palestin dan Iraq (API)


Media dunia yang simpatis kepada API baik Muslim mahupun non Muslim menonjolkan bahawa rakyat API sangat menderita. Kalau simpatis media Non Muslim menulis begitu saya amat memahaminya. Tetapi kalau media Muslim dan individu Muslim merasakan begitu, itu menimbulkan persoalan di hati aku..

Mari kita lihat selepas Kerajaan Islam Othmaniah dihancurkan di Turki oleh Kamal At Tartuk. Realitinya tiada kerajaan Islam selepas itu walaupun ada segelintir kerajaan Islam ada yang mendakwa mereka kerajaan Islam. Tapi semua Muslim amat jelas bahawa kerajaan Islam yang sebenar tiada, noktah. Akan tetapi terdapat gerombola-gerombolan yang memperjuangkan agar Islam dibangunkan di sana sini termasuk API. Akan tetapi perjuangan itu terpisah terpisah tanpa dipayungi oleh Sistem Kerajaan Khalifah. Kot ada kerajaan Islam yang berani, pandangan peribadi saya ialah kerajaan Iran di bawah pimpinan Mahmud Ahmad Dinejad. Itu piun kerana Syiah, jadi puak Sunnah menolaknya.

Jadi sekarang ini adalah perjuangan menegakkan kembali Kerajaan Islam dimuka bumi ini. Jadi perjuangan masa kini saya lihat lebih kepada perjuang gerombolan-gerombolan tertentu samada dari daerah geografi seperti API dll juga perjuangan dari kumpulan-kumpulan tertentu seperti Al Qaeda, Hamas dll. Perjuangan menegakkan daulah Islamiah di muka bumi ini kita semua tahu kita panggil Fisabilillah. Maka ketika ini dimanakah kemuncak perjuang fisabilillah dapat dilakukan di dunia ini. Maka amat bertuahlah seluruh rakyat Muslim API kerana berpeluang di depan mata untuk memilih memperjuangkan kebangkitan Islam, Jadi dimanakah menderitanya rakyat API sedangakan perjuang itu akan dihadiahkan MATI SYAHID yang menjanjikan mereka bukan mati tetapi hidup. Menderitakah mereka kalau mereka dijanjikan MATI SYAHID? Semoga aku berpeluang kearah itu, Insyallah. Talkbir bukan Takebeer (seperti saranan AMNO kerana usul menunjukkan asal.)

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------