LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Saturday, August 24, 2013

Analogi buat U. Fathul Baru

Ce u. Fathul Bari baca analogi ni dan cuba jawabkan .

Friday, July 12, 2013

BOdOH


Bila ditanya:                                                       Maka di jawab:

1.Mahukah anda membayar Tol                            Mahu
2.Belajar kat U nanti mahu PTPN ke free              PTPN
3.Minyak turun harga minyak                                Tak nak


Nak tanya soalan ke empat, tapi rasa bodoh lak kalau tanya lagi. Bila aku cerita semua kat kawan-kawan hanya ada satu jawapan je aku dengar dari semua yang aku tanya.

  Rasanya apakah jawapan yang paling sesuai untuk semua jawapan pihak menjawab itu.


jawapannya ialah:    BODOH

Wednesday, October 17, 2012

ISA: Aku jawabkan bagi pihak AMNO leh ke....

Dari blog ikut suka aku (ISA) aku copy paste sikit pase nak tolong jawabkan bagi pihak AMNO macam kata ISA la deme ni bodoh piang so mane tahu deme jawapannya. Kalau aku tak jawab taknye AMNO tau.

Soklannya:
1) Kerusi Parlimen ada berapa jumlahnya...????
2) Sekurang-kurangnya berapa kerusi Ahli Parlimen yang kena bersetuju..????
3) Berapa banyakkah kerusi Parlimen yang akan ditandingi oleh DAP...????
4) Dalam parti DAP ada berapa ramai ahli yang beragama Kristian...????
5) Dalam DAP ada berapa ramai Ahli Parlimennya yang beragama Kristian...????
6) Sembilan Sultan dan Raja Melayu tu... DAP nak campak kemana...????
7) Bla.. bla.. bla.. soalan2 yang puak2 umno laknatullah boleh cari sendiri laaaa... pasal soalan asas gua dah berikan... ooppsss... jangan malas berfikir tau...!!!!

Jawapan satu 
 Si lihat sini: http://lebanglibu.blogspot.com/b/post-preview?token=5A67cDoBAAA.fTsABZUjigubcfLe2Hn7YA.IyYsZdx2-7S-H1tBiE43lg&postId=6523454007851729944&type=POST

Jawapan dua:
 2 per 3 daripada 222 = 148 (bundarkan)

Jawapan  tiga:
  Kot boleh 88. Itu pun kalo campur dengan parti dari BN

Jawapan empat:
Itu saya tak perati kan, Kok ada 400 000  maka kot separuh ada la 200 000 . Itu main agggar je Bole kan > kan AMNO pun suka main anggar anggar.

Jawapan lima:
tu saya tak perasti kan, kok ye pun  mahu separuh daa kot jadi kira dari 88 menjadi 44.

Jawapan enam
Buang kat Sungai Perak kot mun kalu deme boleh le.

Jawapan tujuh

 Dah aku jawab pun kan deme nak peduli kan he he dah daso deme bodo... cam lembu je kan.

Friday, August 31, 2012

Haji Samseng 1

Kali niu kita citer satu kes je, remgkas je.

Satu hari pelakon Leftenan Adnan dan Leman Raja Lawak ada di Kuala Kangsar.
Biasa la kalau boleh sekali datang mereka harung beberapa program sehari ate orang muda katakan .

Maka hari tu d isebelah petang mereka ada acara di Taman Chandan Putri iaiitu acara sukaneka. Ketika acara sedang berjalan datang lah seorang Haji yang marah kepada  pehak penganjur menggunakan kerana menggunakan padang " tanpa kebenaran" konon. Sedangkan itu ialah padang awam.

Ketika haji itu sedang marah marah maka pehak penganjur datang untuk menminta penjelasan atas kekecohan itu. Sini saya pertaruhkan dialognya.:
Pihak penganjur (PP): Ya tuan haji ada apa masaalah?
Haji Samseng (HS): Sila runtuhkan kan khemah  khemah ini dan hentikan acara ini.
PP: Kenapa pulak perlu dihentikan saya telah memohon kebenaran.
HS: Padang ini di bawah jagaan saya, kaunorang tak ada hak, sila runtuhkan khemah ini.
PP: Tun Haji bukankah bukankah padang ini padang awam , maka ia hak rakyat semua.
HS: Runtuhkan khemah sekarang, kalau tidak saya akan runtuhkan.
PP: Kalau tuan berhajat nak runtuhkan , silakan kami nak tengok.

 Rasanya apa berlaku selepas itu treng teng teng...
Maaf kalau dialog tak berapa tepat sebab aku tak rakam perbualan aku dengan pihak penganjur. Kerana kau bukan wartawan, cuma blogger he he.

Haji tu bekas ketua kampongdan OKU punya geng. Siri dua menyusul.

Friday, June 29, 2012

Jadi Imam pun tak boleh...

                                         Gambar sekadar hiasan ( kat padang kota Puau Pinang)
YB ADUN Titi Serong; YB Khalil Idham Lim  telah pun menyewa rumah di Chandan Putri bebaru ini . Kabarnya beliau akan menjadi calon Parlimen wakil PAS Kuala Kangsar.

Satu hari beliau telah pergi ke surau baru Chandan Puteri yang berdekatan dengan ruma hsewa  beliau di Chandan Puteri Kuala Kangsar. Oleh kerana tidak imam masih lagi belum tetap dan tiada pulak imam ketika itu maka beliau dipelawa untuk mengimamkan solat Zohor minggu ini.

Tapi nak tahu apa yang berlaku, macam tajuk tu cakap la. Beliau telah dilaporkan pada kerana mengimamkan solat itu. Hai itu pun tak leh ke. .

Saturday, June 16, 2012

PATI: Mari mengundi PAKATAN RAKYAT

Dengan dasar PEMUTIHAN konon maka ramai PATI telah dapat diberi peluang untukmengundi. Amacam kata aku ni SPRM ada betui ka tara betui?
 Kalau betui maka anugerah ini amat berbahaya kepada PATI itu sendiri. Andai dalam pilihan raya  nanti diketahui tentu kena belankung sampai mati punya.
 Itu masa pilihanraya. Adakah sakalian PATI tahu bbahawa selama ini adakah nasib ko rang terbela di bawah kerajaan sedia ada. So adakah nasib korang akan bertambah baik jika kerajaan sedia ada ini orang pilih. Sedangkan sekarang pun korang kena macam macam. Kalau kedepan nanti ingat boleh selamat ke.

PATI sementelah ko rang ada peluang ni baik korang undi PAKATAN RAKYAT yang terdiri darpada PAS, PKR dan DAP.  Insyalalh pakatan rakyat di berperikemanusiaan dan pastinya kalian akan terbela di bawah  kami. Okey pakai saja peluang untuk mengundi itu dengan tolong memenangkan PAKATAN RAKYAT. Ingat ini sebenarnya satu peluang yang amat baik untuk berada dalam keadilan sejagat yang diwar warkan oleh PAKATAN RAKYAT. Jika lah peluang ini tidak digunakan dengan baik maka tengok le nasib korang nanti selepas PRU13.

Bagi rakan PAKATAN RAKYAT, kita sebenarnya juga mendapat peluang dengan menggalakkan PATI mengundi alang alang mereka telah diberi peluang. Mka mari kita temui mereka dan kita cadangkan saranan saya ini kepada mereka. Amacam orait tak?

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------