LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Sunday, November 15, 2009

Be End beli hati rakyat....cara, cara

Tadi gebang-gebang dengan seorang Ketua Kampong di Perak ni. Biasa la Ketua kampong ni dulu marah kat Be End tapi sekarng ni punya la sayang kat Be End ala geng katak juga ni. Mana tak sayang nya. Sejak dengan Be End kembali ni, dia selalu le ke Siam, ke Indon, ke Langkawi satu famili dan baru baru ni ke China free woo....

Dulu merap le kat kampong tu, tapi dah kene beli jiwanya. jadi usaha beli jiwa rakyat diperkuatkan lagi dengan orang kampong aku dengar cerita dah ramai nak dapat kupon beras, bantuan kewangan, bantuan rumah mesra rakyat dll.

Tapi yang menariknya berapa banyak pembekal beras yang akan kaya ni. Berapa ramai pulak kontraktor buat rumah boleh dapat projek ni. Berapa ramai kroni akan dapat bantuan kewangan ni. Buka la marah orang dapat, elok benar le tu. kalau untuk rakyat aku sokong benar, tapi kita amat menyedari ada di antara penerima tu tak layak pun tapi dapat le juga al maklum le.

Itu kecik punya habuan, kalau rajin meneliti Bajet 2010 tentu terbeliak bjik mata kerana berapa billion wang akan dibelanjakan dan nampak jelas kearah kroniiiii. Bukan marah tapi yang ni aku geram sebab rakyau diutamakan tu rasa macam tak je.

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------