LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Sunday, February 14, 2010

PEMBERSIHAN kan gitu.


Jika aku tahu bahawa rumah aku akan wangi dan harum dari segala bau yang busuk, hanyir, dan jijikyang di bawa oleh katak, maka apakah aku bersedih. Bahkan aku sangat gumbira (meminjam gaya P Ramlee). Ini kerana secara tidak sengaja tangan yang berbau tahi , jijik , busuk dan hanyir sedang berusaha membantu aku membersihkan rumah aku dari segala katak , Alhamdulilllah. Wahai tangan yang berbau busuk, jijik dan hanyir teruskanlah usaha itu kerana aku makin gumbira tak perlulah kami mengotorkan tangan kami dalam proses PEMBERSIHAN segala katak-katak yang baunya sangat memualkan kami.

Selama ini aku terbau busuk, jijik dan hanyir di beberapa tempat kerana ada kekotoran katak-katak itu merata-rata. Bau tu macam ada macam tak ada, tapi mutakhir ini bau ini makin nyata dan amat pasti dan ini semakin membusukkan rumahku. Nak guna kudrat sendiri aku tak mampu kerana para katak-katak pembawa bau yang jijik, hanyir dan busuk itu amat kuat kadar kejelekitan busuknya. Akan tetapi sejak dari PEMBERSIHAN katak-katak di sudut tamu Perak dan berikutan dengan katak-katak di sudut dapor bahkan katak-katak yang kat jamban pun. Terkini ruang aku di bakul smapah Penang pun membusuk dan telah dibuangkan, seronoknya aku.

Tetapi aku masih terbau segala bau yang masih memualkan hati dan persaanku kerana rupaanya tangan itu usahakan agar pembuangan itu berlaku satu persatu untuk menunjukkan rumah kami kotor dan pepbela katak penbawa bau memualkan. Tapi secara tidak lansung dalam usha untuk menunjukkan rumah kami ini kotor dia telah membantu kami dalam membersihkan dan ternyata rumah kami makin harum berseri. Manakala rumah yang ingin menunjukkan rumah kami itu kotor tadi pula makin bergelumang dengan segala bau yang memualkan bukan sahaja busuk, hanyir dan jijik bahkan pekong bernanah dan segala lendir ludah kahak yang berjejeran di serata rumah mereka pula. Ptui...

Aku rasa mereka akan mengikut nasib macam nasib Raja katak yang menjadi contoh teladan di hati mereka. Tidak berapa lama lagi tentu mereka akan dihumban pula ke ruang lain yang sampai babi pun tak sudi ke situ. Raja katak makin terpinggir dan mereka juga akan seawal lagi kerana orang memahami mereka adalah pembawa bau yang sangat meloyakan dan memualkan akan segala makhluk alam sehingga kalau babi kurap pun tak sudi berlama-lama di situ.

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------