LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Friday, October 15, 2010

Singapura + Malaysia = ?


Sukan Komanwel sudah melabuhkan tirainya. Malaysia diwar-warkan telah melepasi matlamat 10 pingat emas dan telah memiliki 12 pingat emas.


Tengah terbaca kalaulah Perdana Menteri Malaysia tak melapskan Singapura dari Malaysia maka kutipan pingat emas Mlaysia + Singapura ialah 23 pingat emas. Itu kalau mengikut ilmu logik, kan begitu. Akan tetapi andainya Singapura masih berada di dalam Malaysia adakah gabunag kedua-dua negar ini akan mendapat kutipan pingat emas sebanyak 23 pingat emas.


Saya dengan penuh yakin bahawa dengan ini menyatakan bahawa kutipan pingat emas di Sukan Komanwel New Delhi 2010 tidaklah mencapai 23 pingat emas. Saya pasti anda semua bersetuju dengan saya. Kalau Singapura negara yang begitu kecil dan bilangan penduduknya 3.77 juta tak le seramai Malaysia. Akan tetapi pengurusan yang bijak oleh kerajaan Singapura membolehkan negara itu menyaingi Malaysia, dengan mengikuti rapat malaysia yang penduduknya ramai menghampiri 30 juta.


Ada yang berkata Singapura mengamalkan import pemain yang diwarganegarakan. Mak ini memungkinkan kejayaan ini tercapai.


Apa pedapat anda?

1 comment:

  1. pendapat aku lagi best..

    kalau sume cine mesia umngok dok kate pendatang tu merajuk uak dok mesia.. aku ingat 5 emas je mesia dapat... Tauleh perkasa masa tu langit tinggi rendah

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------