LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, June 02, 2010

Kih kih AMNO Melayu ka?

Ni ibarat pemimpin AMNO la ni dan para propaganda.
Semalam bukankah ada pengumuman perlantikan kabinet baru yang terdiri daripada timbalan menteri banyaknya. Akan tetapi tiada unsur leadilan di situ. rasanya atas nasihat APCO agar Malysia akan berlaku perpecahan maka dilantik seberapa ramai timbalan menteri dikalangan bukan Melayu untuk membeli hati masyarakat Bukan Melayu yang menolak Be End dan AMNO khasnya.

Cuma Melayu yang berkepentingan sahaja yang masih menyokong AMNO dan Melayu yang maaf le sebab memang betul penggunaaan perkataan ini iaitu Melayuyang bodoh, kalau tak pun tenging. Kenyataan Mahathir tu memang betul iaiitu Melayu mudah lupa dan tambah lagi mudah diperbodohkan terutama Melayu yang media nya hanyalah Media utama negara dan iaitu Berita Hairan, Utusan Meloya, TV St setengah , TV tiga suku. Jadi jika inilah sahaja media yang terdapat di kalangan AMNO maka tetaplah mereka dalam kepompong yang takkan keluar keluar.

Contoh la: DS Nizar j\Jamaluddin semasa memerintah Perak hanya sekadar ,memberikan hak pada orang Melayu dan Cina akan tetapi diwar-warkan oleh media utama DSNJ boneka DAP maka percayalah sakalian AMNO terutama totok dan para propaganda pun menyonsong idea itu jadi nampak macam betul. tapi sebanrnya telah ditipi akan yang kurang akalnya itu. Sedangkan semasa AMNO memerintah berapa bpunya banyak tanah yang jelas bertukar tangan dari hak MMelayu @ negara kepada tangan Cina. Ulasan saya akan di cop rasis pulak nanti. Bukan begitu apa yang saya bicarakan ialah perlembagaan yang dilanggar lumat oleh AMNO. Iaitu bila tanah rezab Melayu diberikan untuk kepentingan tertentu mestilah diGANTI, mana?


Malas le nak cakap lagi rang AMNO faham tapi macam bodoh je.

2 comments:

  1. Assalamu 'alaikum!
    Cantik juga lidah dalam gambar tu ...
    Lidah orang tu lah kan?

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam
    Lebih kurang gitu le pengasas.

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------