LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Friday, March 26, 2010

Ni cilok dari Labun Kulup Sakah, halal kan ya.


Aku terbaca dari blog Labun Kulup Sakah. Pasal aku minat satu fakta yang dia bentangkan yang patut kita semua baca fahamkan dan ialah buatlah sesuatu mengikut kemampuan kita. Dalam blog itu ada berbagai isu dibentangkan tapi aku fokuskan yang bab fakta je. Ini ialah dialog antara pengikut AMNO (dia) dan Kulup Sakah (aku):

Ni ha aku copy paste.


Dia ; (diam) Ku Li satu hal. Konon sebok dia yang terlibat waktu perjanjian petronas dulu. Bila Kerajaan jawab "mengikut undang2 jika minyak berada 3 batu nautika luar pantai Kelantan, maka itu bukan hasil Kelantan." Mana dia nak sorok muka?

Aku : Oh ya! Itu tercatat dalam Akta ordinan Darurat 1969 yang mengatakan sempadan Kelantan hanya 3 batu nautika dari pantai.

Dia : Ha yelahh!

Aku : Tapi dalam Akta Ordinan Darurat 1979 menyebut bahawa 'Akta Ordinann darurat 1969 dengan ini terbatal". Maknanya undang2 tu dah mansuh bang!'

Dia : Eh! Takkanlah kerajaan nak tipu begitu? kalau ada dokumen boleh saya tengok..

Aku : Sekarang takde, tapi abang boleh cari atau surf di internet.


Bagi yang tak caya surf le kat tenet kan kan kan.

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------