LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Thursday, March 18, 2010

Blog Cina Islam - Tau tak kenapa?


Ini rentetan dari posting YB Titi Serong dalam blog Cina Islam.



Apa nak heran dengan itu Encik Zamberi Kadiak. Aku rasa itu Zamberi kadiak , dia punya kardiovaskular sudah terkejut bvanyak kali, itu pasal sekarang dia sudah banyak latah wo.


Dia tak tahu budaya orang Cina untuk Gong Xi Fa Cai dia balun kot suka dia. macam dia buat kat Darul kartun tu. BUkan dia juga tapi dengan dia punya Sifu besar la. Dia dah ngaaahkan orang Cina pulak dalam sambutan.


Agaknya orang Cina sudah marah maka bari dia ada ingat mahu belajar bahsa orang Cina. Agaknya supaya dia tahu apa yang orang Cina marah kat dia dan sekaligus nak pujuk hati orang Cinaa la tu.


Tapi aku rasa, Zamber Kadiak silap la. Dia lupa dia berada di negeri Perak bahkan Sultan Perak pun bersemayam di royal home town nya di Kuala Kangsar. Ipoh tu sekadar Istana tambahan je.

Oleh kerana dia berada di Perak maka aku syorkan dia belajar loghat Perak la. Ini aku tengok dia guna bahasa standard ala Pangkorian. Baik di belajar loghat Perak di sini aku syorkan beberapa laman blog yang agak sesuai la kot untuk menajamkan loghat Peraknya.





1 comment:

  1. Pangkor sana deme mane reti cakap Kuale/Parit/Kg Gajah..ato bahase Perak...depa nun cakap stail Kedah, tau ka? tu pasai Dr. Zam-black-bery cakap lagu tu...maapkan dia no? Hehe

    tapi tang isu lain tu dia kalahlah..memang peklak sungguh dia ni!

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------