LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Sunday, October 25, 2009

Punya le perangai.

Sejadah hanya contoh, yang ni pun lawa.
Ni kesah lama ni. Aku tak nak sebut tahun le, lebihkurang 12 tahun yang lalu. Anak aku menang Johan Qariah pertandingan TADIKA KEMAS daerah Kuala Kangsar.Aku masukkan kat tadika KEMAS pasal hanya ini yang ada kat tempat aku, yang lain jauh kalau tak, yak ingin aku pun. Bukan menang yang aku kesahkan. Tapi yang aku kesahkan pasal hadiah yang diberi pada anak aku. Aku rasa nak humban balik ke muka penganjur tu. Cuba bayangkan hadiah yang diberi ialah Sejadah kain yang senget yang harganya tak sampai pun RM5.00.

Takkanlah Johan daerah Kuala Kangsar cuma tahap itu hadiahnya, kalau takat Johan kat Kampong sesuai le.
Jadi mula le sangka buruk timbul kat kepala aku ni. Penganjur balun duit hadiah tu ke? Sebab penganjuran puak ni selalu diberi duit pada seseorang dan pandai-pandai le orang tu menguruskannya. Aku tahu sebab bapak aku dulu nguruskan hadiah macam tu le. Cuma bapak aku ni jujur orangnya jadi bahagian hadiah tu dia bagi solid kat jawatankuasa hadiah. Ada patut ke?

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------