LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Saturday, October 31, 2009

Kebalkah sempadan Malaysia.?


Yang ko peduli sempadan Malaysia kebal ke tidak tu apahal. Ko dok diam diam kat rumah dan jaga anak bini ko tu elok elok. Bolehkah cakap begitu?

Mari kita tengok kenapa perlu sempadan Malaysia kebal. Supaya Malaysia tidak diceroboh oleh PENYELUDUP, PENJAJAH, PATI dan yang sewaktu dengannya.Penyeludup pulak macam macam jenisnya. Penyeludup, DADAH, WANITA, SENJATA, dan lain lain yang seakan dengannya. Dadah masuk, tu pasal ramai yang lingkup dan Pusat Serenti (yang tak renti-renti orang masuk) akan di bina lagi. Dah jadi slogan pulak Satu Keluarga Satu Mat Gian (hidup Satu Malaysia...kih kih...). Wanita diseludup, witttt, witttt......untuk apa ya., Untuk jadi babu saja ka , tanya la kat Bapak Ayam atau Ibu Ayam. Senapang, pistol, bahanapi bagus juga kan boleh main tembak-tembak kat Malaysia ni.Senang sikit nak bunuh orang, tak payah upah orang kan.

Aku teringat mercun dan bungapi, tadi kat stadium Perlis lawan Kelantan pun ada mercun dan bungapi di letupkan. Setiap kali perayaaan baik Hari Raya Aidilfitri/Aidiladha, Deepavali, Thaipusam apatah lagi Tahun Baru Cina. Setiap malam mercun berdentum dentam, banyak pulak tu, lama pulak tu. Mercun pun mudah bolos apatah lagi barang barang kat atas tu.. Manakah laluan yang begitu mudah bolos itu, adakah melalui rancangan. BOLOS oleh Zizaan tu kih kih ...

Bukankah ini bermakna sempadan Malaysia sangat mudah di telusi oleh apa saja. Andai kata Malaysia hendak di serang tentu amat banyak laluan di sempadan Malaysia yang boleh di lalui untuk menyerang sekaligus menawan Malaysia. Persoalannya selamatkah Malaysia dan mampukah kita menjaga keluarga kita bila kita dicerobohi. Sedangkan kalau bisa diingat Parang panjang adalah diharamkan di rumah kita , Masih ada kah lagi larangan itu. Parang? boleh kah melawan SENAPANG (senjatapi).

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------