LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Sunday, January 31, 2010

AMNO dan kemelayuannya.

Pertandingan di satu DUN di adakan kerana YB sedia ada meninggal dunia ketika sedang bersenggama dengan eorang pelacur yang dibenarkan oleh Mashitah tu le. Maka diadakan PRK di DUN itu. Maka bertanding lah 2 orang calon. Calon yang pertama ialah calon Melayu dan calon yang kedua ialah calon bukan Melayu. Undi pun dibuat dengan menggunakan dakwat (hanya impian). Setelah pengiraan undi dibuat maka kalah lah calon Melayu itu dan menanglah calon bukan Melayu itu tanpa kehilangan wang deposit (sengit le katakan)
Situasi 1

Semua pengundi bukan Melayu menangis kerana mereka mengundi calon Melayu yang kalah dalam PRK yang baru berlalu.

Situasi 2

Semua pengundi Melayu menangis (menangis jugak) kegembiraan kerana mereka mengundi calon bukan Melayu yang telah memenangi PRK itu.

Analisis keputusan PRK:

Semua pengundi Melayu itu ialah orang AMNO yang memperjuangkan ketuanan Melayu tapi tidak memberi undi kepada calon orang Melayu bahkan gembira kerana kekalahan orang Melayu dalam PRK itu.

Manakala orang bukan Melayu pula yang memperjuangkan realiti 1Malaysia sebenar dan rela memberi undi kepada calon Melayu yang bersih sedih kerana kekalahan orang Melayu dalam PRK itu tadi.

Saya buntu untuk membuat kesimpulan dalam situasi begini ada sesiapa yang boleh bantu analisis saya ini?

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------

Blog Archive