LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Sunday, December 11, 2011

Gelagat org AMNO


Gelagat 1.
Aku perati ada sorang mamat tu rajin ke mesejid. Tapi yang lagi baik punye dia tu. Masa orang ceramah dia punya la tekun mengisi air penapis berjenama popular kat masjid tu. Setiap hari berbekas bekas dia dia angkut.
Aku tahu dia orang AMNO sebab mase MAAL HIJRAH hari tu dia punya la kamcing ngan geng AMNO sambutan maal hijrah tu.
Lagi satu aku tahu kan pasal dia pakai baju ungu masa kat sempena perkahwinan ADUN Kuala Kangsar tu la. kan bukti kukuh tu.

Gelagat 2
Kan semalam gerhana bulan kat Meia kan. So malam tadi selepas solat maghrib pihak masjid mengadakan solat gerhana bulan. Selepas tu saya keluar ke pekarangan masjid le nak tengok fenomena tu. Ada dua tiga orang berlonggok kat situ , saya join le. Deme mempersoalkan mana ada bulan gerhana lagi pasal apa solat cepat sangat. Tu saya jawab la. aih kat blog awak baca tadi gerhana akan bermula pukul 7.30 mlm. saya perati juga tapi memang tak berapa jelas sebab itu baru cahaya penumbra belum cahaya umbra lagi.
Ada la pakcik seko tu. Tu la dia kata jangan pecaya blog-blog ni banyak beno tipunye. saya tanya balik pakcik tu blog mana yang pakcik baca. Gagap dia sudahnya dia belah je dari situ. Rupanya bukn di baca nya blog cuma dia baca tuduhan pencacai AMNO je he he..

Gelagat 3
Tengok ADUN kita kenduri kawin ramai di ajaknya orang. Okey la ADUN tu tenderkan kontraktor makanan 10 tender. Satu tender 1000 org. Ce kirakan kat deme belanja ADUN tu. Tu belum sewa dewan, sewa khemah, Kambing dan RUSA panggang sampai 5. Aiskrim HPA 5 tempat . Itu yang saya lawati. Ce kira. Wo... banyak duit deme. Ce pikio ce pikio.

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------