LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Monday, December 26, 2011

Apa AMNO buat masa ni



Satu hari tu aku gebang ngan seorang OKU (faham kan kan yg biasa tu). Dia kata ada kenduri ni. Tapi dia kata malam ni aku kena beri ceramah. Bak aku beri ceramah ada masyuk he he. Lepas tu dia blah.

Aku tidak le menfsir apa apa masa dengar tu biasa le orang AMNO pun perlu juga ceramah walau pun media deme conquer kan.

Tapi malam tadi aku datang sebab pengerusi belia kg yang aku tolong bangunkan tu ajak makan malam program belia. Syoru sape nak tolak kan lagi lak masa lapang iatak. So, malam tu aku sampai lewat , saja melewatkan diri ( baca betui betui bukan liwat tau)

Sampai kat sana lam pukul 9.15 mlm, aku tengok , ish belia ke?. Dalam dewan tu ada le belia tapi yang terlebih belia pun ada . So aku buat keputusan tak masuk dan cuma perati dan dengo je dari luar. Memacam le merepek bab deme ni. abis deme merepek, ada jamuan baru aku masuk dan lepas mamam aku baku main sumpit sumpit. Best gak menyumpit ni. Acara sampingan deme menyumpit dan bagi wanita main seremban.

Baru aku tahu apa kaitan kata OKU dulu tu ngan jamuan tadi tu. Maknannya kerja AMNO masa ni kat semua kawasan DUN ialah berceramah kecil kecilan dengan berlindung dalam program lain. Untuk sampaikan mesej AMNO la tu kan. Setiap penceramah akan dibayar dan setiap tempat ceramah tu akan diberi jamuan makan dan sikit sikit yang lain.

Ha tu koje orang AMNO macammana lak koje PR?

3 comments:

  1. Same naik aje... Tu biyase Aa ceramah sana sini. Sambil mengumpat tu pitnah lawan deme pulak. Bukan betui pun tapi tak nokok tamboh mane sedapnyer, kan?

    Teman tak kuase nak pegi mane-2 ceramah lame dah. Teman dah buat keputusan. Kali ni teman tak pangkah mane-2 calon. Teman nak tande rait aje. Aci kot undi teman buat rope tu? haha

    Wan Khairi naik Parlimen kan? Lawan PAS?

    ReplyDelete
  2. tanda rait pada kertas undi adalah keputusan orang yg bangang lagi bodoh..

    ReplyDelete
  3. Bagi awok lantok deme le nak rait ke pangkah kan. Awak menjangkan yg awak tahu aje le.
    Idham Lim PASlawan Ramly Zahary kot dan Wan Khairul lawan Ustaz Zulkkifli PKR.

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------