LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Thursday, August 05, 2010

Penrasionalan subsidi...Deme dah buat dah!

Ada lagi satu perkataaan yang seiring dengan perkataan penrasionalan subsidi. Kalau perkataan penrasionalan pada aku , aku agak keliru maksudnya. Apa lagi kalau lagi satu perkataan itu, kalau tak salah ialah mitasi (dah tak berapa ingat).

Tau kat mana aku baca dan dengar masalah ini. Tak lain kat TV media utama kerajaan Be End.

Pada aku perkataan itu mudah saja sama sahaja fungsinya seperti penggunaaan perkataan selaras semasa mengumumkan kenaikan harga minyak tempohari. Satu bunyi perkataan yang agak baik tapi maksud tersangatlah haram bejadah akibatnya kepada rakyat yang kononnya didahulukan.

Dari sedikit huraian kat Tv hari itu, amat jelas sekali rakyat akan berdepan dengan beberapa subsidi lain yang akan ditari balik. Yakni akan menyebabkan banyak lagi senarai barang akan naik dan terus naik ( dibaca SELARAS DAN AKAN SELARAS). Ini bahasa deme guna bagi mengelirukan rakyat yang TIDAK diutamakan. Dengan penrasionalan harga gula sahaja kita menerima kenaikan kepada 25 sen dan ada yang 30 sen. Maka dengan penrasionalan subsidi ini, maka akan bertambah banyaklah barang akan naik . Syabas kepada AMNO khasnya dan Be End amnya kerana berjaya memelihara rakyat, PTUI ....

Kenapa terjadi penrasionalan subsidi, mudah naik (baca SELARAS) harga minyak maka semua barang yang menggunakan minyak sebagai bahan bakar pengangkutannya akan menyebabkan barang terpaksa di naikkan. Itu belum lagi, diulangi itu BELUM LAGI penrasionalan subsidi dilaksanakan. Jika penrasioanalan dilaksanakan, maka amat pasti harga barang akan naik.

2 comments:

  1. mmm mike nampak gayenye kene buat penrasionalan ejaan & penyelarasan beberapa ayat supaya lebih terkini dan selari dengan cogan kata "Rakyat (pembaca blog anda) didahulukan".

    Sekian dimaklumkan.

    Hehe

    ReplyDelete
  2. Sori le Hanz Newman dan rerakan blog. Kerana menyusahkan anda semua dengan taipan yang silap di sana sini.
    Saya dah edit dah, harap okey.

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------