LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Friday, August 13, 2010

Kalau AMNO mampus....


N3 hari ini kasar bunyinya. Tapi sebenarnya bukan kasar tapi aku memikirkan jauh kedepan, tapi tak le berapa jauh, setakat kat kubur aje kot.

Begini aku perhatikan orang AMNO yang begitu taksub dengan AMNO iaitu perjuangan berdsasarkan bangsa Melayu. Sampai mereka ingat itu ialah perjuangan global le konon (patut dibaca glokal: saranan Bijan). Memang le sorakan tak lekang dengan sorakan Hidup Melayu nya. Itu belum dengan songkok hitamnya. Kalau lagi tinggi songkoknya lagi tinggi le makam Melayunya (dibaca lagi kuat pencacai Melayu nya).

Jadi fokus aku buat kali ini ialah pemakaian songkok oleh para pencacai, atau para penyokong atau fanatik Melayu. Yang sangat mudah pada aku ialah pakai kopiah, senang dibawa dan dilipat dalam poket je, tapi punya le fanatik Melayu tak ape susah asalkan pakai songkok. Sudah le songkok dari beli sampai tamat riwayat songkok tu yang amat pasti tak pernah berbasuh songkok itu. Itu pulak yang dibawak mengadap tuhan dimana-mana atau mengadap Bijan ke atau spesis yang sewaktu dengannya. Sedangkan kopiah boleh dibasuh dengan senang dan praktikal, tetapi tidak praktikal kalau songkok dibasuh kerana ia akan merosakkan songkok itu.

Dengan 3 hujah tu pun tak mampu jawab, aku tambah satu hujah maut punya. Memang le hujah maut sebab aku nak cerita bab maut. Kan bila kita mati maka kita akan dikapankan dengan kain putih dan yang menariknya akan dipakaikan kopiah kat kepala kita. Tak pernah aku tengok orang Melayu yang totok keMelayuannya memakai songkok masa dia dikapankan. Tapi kopiah juga jadi pilihan.

Maka disini aku mencadangkan bahawa sesiapa ahli AMNO yang totok keMelayuannya dan tak boleh lekang dengan songkoknya itu. Aku mengesyorkan masa dikapankan nanti berwasiatlah agar masa dikapankan nanti pakaikanlah songkok, jangan pakai kopiah tau. Ingat tu kan semangat Melayu boleh membantu kamu dikubur nanti. Ingat kau jangan pakai kopiah kerana kau kata itu ajaran sesat dan itu budaya Arab kan?

Dah la tu malas cakap dengan orang AMNO ni kannya mereka faham!

2 comments:

  1. isskhh mike ni...ape sei le mike gatei gatei cadang mende tu kat deme U*** tu hah, pasei pakei songkok bile nak dikapankan tu...deme tu bukan boleh dicabor deme harus & sanggup buatnye pasni...tak caye nengok le pasni akan jadi pesyen budaye U*** mati pakei songkok & bersamping merah...yang betine harus le nak deme dililit selendang meroh ato meroh jambu .. baru ade kelas dema kate..ate ade berbeze dengan orang lain...hehehe...pastu ade le kot mufti mane mane akan kabo aidea (baca: idea) yang mike tu ada sah & harus orang-2 U*** mengameikannye...

    deme kan ke bukan paham agame tapi yo nampok buat kroje.. tu deme berdegor-degor memperjuangkan Melayu & Islam..kononnye...hehe.

    ReplyDelete
  2. Tolong iklan kan posting aku ni kat blog lain, kalo aku aku segan la, heh heh.

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------