LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Saturday, August 21, 2010

Operasi lalang untuk AMNO dan.....

Gambar sekadar hiasan.
Awas PR jangan terperangkap dengan ulasan para provokasi AMNO dan sekutunye. Ini kerana mereka sedang cuba memasang pernagkap sama seprti dulu iaitu sebelum pilihanraya mereka akan cuba menangkap seberapa banyak calon pembangkang, agar ia bisa melemahkan PR.

Dalam keadaan negara yang aman tenteram, ada pulak segala mamat AMNO dan sakalian gerombiolan pencacai AMNO bersiul menyanyikan lagu rasis tapi yang memang aku tak musykil TIADA TINDAKAN operasi lalang untuk mereka. Nampak macam mereka yang mahu menghuruharakan negara. Agaknya mereka ingat barisan PR tak belajar dari sejarah, tapi memang le ade seekor dua PR yang bangan macam tu. (2 x 5 dengan AMNO).

Itu adalah strategi biasa AMNO untuk menakutkan orang Melayu dan sehingga terkini sudah 2 orang pencacai AMNO disekolah (di baca Pengetua) yang menyalak lagu rasis ini. Agaknya setelah guru diberi berkenan berpolitik, mereka merasakan ini adalah peluang yang sangat baik untuk menyalak. Dan memang amat ketara sejak pengumumam guru dibenarkan berpolitik. Para guru geronbiolan (di baca pencacai AMNO) mula menyalak di sana sini di arena mereka. Akan tetapi mengikut maklumat rakan-rakan kalau di bilik guru habis menikus sakalian guru AMNO nih. (tau kenapa kan) Cuma mulut para pegawai kerajaan telah digari oleh gari Sijil Aku Janji maka terpaksa gerombolan guru PR mendiamkan diri.

Wahai kementerian dalam negeri , sila tangkap para penyalak yang sedang menyalak lagu rasis di seluruh Mesia. Ini kerana salakan itu walaupun bertujuan meraih kembali sokongan atas dasar menakutkan pengundi yang tidak mengerti. Tetapi salakan itu amat merbahaya kerana ia tetap meresap buat yang telah terlupa atau yang tak memahami 13 Mei, 1969. Saya tak mahu itu terjadi di negara tercinta. Saya cintakan perdamaian. Tapi saya sokong perdebatan.

2 comments:

  1. Ape nak herannye Aa, U*** (geli teman nak tulih nama persatuan Melayu samseng tu).. sentimen perkauman & agama modei deme ler untuk membongokkan beberapa kerat Melayu yg kononnye sayangkan bangsa & agama tu.

    Kot terjadi huru hara kat M'sia U*** ler untung Aa. Tu deme mau pun.. lagi syok deme tu boleh berkuase penuh. haram jadah punye perangei U*** ..rope setan.

    ReplyDelete
  2. katak PERKASA mempermain dan menghina selempang merah. Menghian pejuang2 selempang merah dulu kala. Suka2 pakai kemudian berlagak macam dlm drama tapi isi kosong? Mengapa tak pertahan pulau batu putih? Mengapa tak halang najib dari serah Limbang kepada Brunei? Mengapa tak monopoli Iskandar Malaysia yang akan dikuasai Singapore? Tak sedar ke mahathir itulah yang banyak menghancurkan melayu? PERKASA memang buta kayu buta sejarah, buat wayang kulit saja.

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------