LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Friday, April 23, 2010

Surau nak diroboh.edit 1

Tadi aku keluar dari masjid KISDAR Kuala Kangsar ada seorang brader tu edarkan kertas edaran ni. Tapi aku dah lupa namanya, yang aku tahu dia kerja kat Bomba. Meh kite tengok kertas ni klik kalau tak jelas.


Jadi karang aku nak pi surau tu nak siasat kes selanjutnya. Selepasa solat kang aku bagi lagi maklumat ya. Tapi kalau mahu jom le solat Maghrib kat surau tu malan ni .



Edit 1

7.25 ptg Pi surau tu dan solat Maghrib berjemaah di situ. Lepas solat zikir panjang dan terus solat Hajat 2 rakaat (11 x ayat kursi dan 3 qul selepas setiap fatihah). Sesudah itu solat Isya berjemaah diikuti dengan bacaan Yassin. Sebelum diakhiri dengan Jamuan Ustad sempat memberi tazkirah tentang Konsep Masjid.


Surau itu adalah sumbangan dari seorang kontraktor muda yang menyumbang peralatan pembinaan . Manakala pembinaannya dilakukan oleh qariah setempat cuma pada waktu petang dan hari cuti. Surau bertaraf sementara, iaitu sementara menunggun pembinaan surau yang disudah lama diwar-warkan tetapi masih sekadar war-war je le. Di kawasan taman itu masih belum ada surau. Surau yang terhampir adalah Surau Kg Sungai Siput yang hanya digunakan pada Malam Jumaat. Surau itu baru digunakan dalam masa 3 bulan. Pihak MBKK yang ditandatangi oleh YDP mengarahkan surau itu dirobohkan sebelum 5 Mei, 2020. Jika tidak surau itu akan dirobohkan. Itu dulu edit 1 aku , jumpa lagi insyallah dengan gambar surau comel.
Lebihkurang macam ni le suraunya tapi di kawasan padang le .


1 comment:

  1. sebelum 5 Mei, 2020? Yo beno yob? Wei le, kalo rope tu yo le anak cucu kita perjuangkan isu ni..lambat lagi tu...hehehe

    saje buat tak paham....cak...ghuro je....ye sajenya ye..kita mesti pertahankan surau tu dengan apa cara...walau terpaksa mintak Dr. Zam-black-beri turun padang, singgah & tido kat surau tu...Perkasa akan turun dgn segala kekuatan juga...insyaAllah dgn adanya Pendekar Jurus Lompatan Katak Berahi-mm Alee.

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------