Kekadang aku nak gelak program yang dianjurkan oleh kera jaan ni. Macam senang benar le nak settlekan segala masalah dan isu-isu negara semasa. Kendian segala program tu memang kita nampak dengan jelas bahawa ia program ad hock dan bermusim. Bila isu tu tenggelam maka program tu pun lebuh entah ke mana dan sunyi sepi akan segala pak pak menterai dari menteranya.
Cuba le bayangkan isu semasa kini ialah Hulu Selangor le tapi sebelum ini ialah pembuangan bayi (sila klik kot tak percaya) jadi satu kementerian rspon dengan isu ini iaitu dengan menyanyikan lagu ini dengan penuh perasaan.
KALAULAH DENGAN MENYANYI MASALAH PEMBUANGAN BAYI BOLEH DIATASI MAKA JIKA KITA BERTEMU DENGAN SEGALA ISU MOH LE KITA PULUN NYANYI, AMACAM BAIK TAK CADANGAN NI.
Tu le care UMNO buat kroje. Kes buang bayi dah parah macam orang buat sampah merate-rate aje. Kempen ato propaganda kerajaan adalah ngan buat roadshow gamaknya dengan 1 lagu oleh top artist (actress) ..wtf... ato ngan tergesa-gesa nak mulekan pendidikan seks di skolah? Ni semua tak selesai PUNCA masalah le.. ape sangat 'effectiness' kempen berlagu penuh emosi tu, ato, cerita ni banyak didada akhabar ato betita TV? Takde maknenye... yang untung UMNo jegak le, ade bahan nak tunjuk deme ade buat kroje; jualan surat khabar laku le ngan cerita sensasi cenggitu & remaje terus liar bebas terbabas.. imo, a failed system it is.
ReplyDeleteKorang-2 buat le kroje ke arah membina umah Islam dgn ilmu, sahsiah yg Islam nak. Banyakkan nasihat & amaran kpd peringkat umur sasaran, remaja, pasangan bercinta, post-mortem punca keruntuhan akhlak remaja Islam hingga ke akar umbi...Kembali kpd Islam lah, bongok jugak kerajaan pimpinan UMNO ni..hmm, tak heran jugak, ate deme pun lebeh korang aje, mane masalah ni nak selesai.
This comment has been removed by the author.
ReplyDeletesorry..ade ralat: effectiveness...ato, maksud teman yg lain, ape efficiency buat semua program gitu?
ReplyDelete