LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Wednesday, March 31, 2010

Hentikan zikir 1 Malaysia


Hentikan le zikir 1Malaysia tu. Apasal kut suka AMNO le. Tu yang aku suruh hentikan zikir 1 Malaysia tu. Pasal itu hanyalah gimik tetapi ia bukanlahssesuatu yang datang dari hati nurani pencetus idea. Itu belum lagi huraian zikir 1Malaysia, iaitu rakyat didahulukan dan kejayaan diutamakan. Hentikan le idea itu kerana jika rakyat didahulukan, kalau datang dari hati nurani pencetus idea akan terserlah dalam segala apa yang kita lakukan. Akan tetapi jika bukan dari hati nurani pencetus idea, ia hanya akan menampakkan dengan jelas bahawa yang sebaliknya berlaku iaitu keserabutan Malaysia dan rakyat dianaktitikan dan kejayaan golongan feudal dan pemerintah diutamakan.

Sebut aje 1Malaysia terbayang le 1 Israel koman-koman terbayang APCO. Itu pun boleh menghilangkan keyakinan terhadap apa yang dikatakan 1 Malaysia tu. Tetapi yang amat pasti 1Malaysia akan diteruskan seperti mana Islam Ad hari masa zaman Pak Lelah dulu. Moh kte tengok satu-satu kenapa perlu berhenti zikir 1Malaysia ni:

Pertama: Semasa membentangkan MEB pun dalam bahasa Inggeris sedagkan yang datang ke dewan tu cuma beberapa kerat je orang luar, akan tetapi yang sepatutnya perlua diutamakan ialah rakyat Malaysia yang majoritinya tak mahir BI. lantak le orang luat itu kalau rakyat diutamakan dan kita rasa berbangga dengan kejayaan membina bangsa dan bahasa kita..

Kedua: Dalam keadaan ekonomi tak setara mana. Nak tau tanya penjawat awam tentang tuntutan perjalanan dan yang sewaktu dengannya. Tuntutan para penjawat awam banyak telah ditiadakan. bahkan kalau ada pun dihadkan. Misalnya di Pejabat Pendidikan Daerah para pegawai PPD yang pergi keluar hanya diberi had maksima RM150 je. Lebih dari itu ko tanggung le sendiri walau yntuk kerja jabatan. Dalam keadaan yang sama Polis di beri elaun (bukan ce,buru cuma tak kene masa ).

Ketiga: Kerajaan membenarkan dalam pengumuman Belanjawannya para pemilik kad kredit akan kena bayar cas kad kredit sebanyak RM50 setahun. jadi saya juga telah mendapat cas kad kredit yang saya TIDAK gunakan ke atas 2 kad kredit yang saya tak gunakan. Siapa yang kena tentulah rakyat. patutnya syorkan agar cas di zerokan ke, baru le nampak rakyat diuatamakan. Tambahan pula dalam MEB nanti rakyat kononnya dicadangkan pendapatan RM49 000 setahun. jadi tentu makin ramai mampu memiliki kad kredit kerana melepasi had kelayakan RM1500. Maklumat lanjut klik sini

Keempat: Yang aku tengok ramai muka AMNO kat PERKASA tu apahal. Bermakna para pendokong AMNO menetang saranan dari ketuanya sendiri yang menyarankan agar 1Malaysia. Bukan perlu hunus keris untuk memperjuangkan 1Malaysia, itu dah memperjuangkan Melayu bukan 1 Malaysia. mai le tengok sisni gambar mereka
Kelima: Para pelawat blog saya tentu ada lagi keserabutan dalam pelaksanaan 1 Malaysia, sila masukkan agar dapat diberi kefahaman kepada rakyat bahawa 1Malaysia patut dihentikan, kerana Melayu mudah tertipu nasib baik aku Islam.

1 comment:

  1. 1Malaysia ni TAK lebih daripada slogan "Bersih, Cekap & Amanah", "Wawasan 2020" , "Islam Hadhari" dedulu ni...tak ada 1 pun yg betul-2 efektif...Semua slogan tu indah halwa telinga untuk rakyat padahal pemimpin tak buat apa sgt kroje...alaa takat memperkenal idea tu idea ni yg 'terlihat'/nampak hebat tu memang gaya DS Najib untuk menang hati rakyat khususnya orang UMNO yg 'tengin' ato tolo...Orang Umno yg cerdik tu le yg dapat habuan pojek sana sini drp orang atas nun.

    Yo le banyak benda indah khabar daripada rupa daripada DS Najib tu nampak cam orang bodoh ato tolo (ekonomi, perasuah et al)....Boleh potong tocang aku tu semua akan HAMPEH jugak akhirnya.

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------