LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Saturday, May 15, 2010

Bukti rakyat didahulukan.


Disini aku beri 2 situasi sudah lah sebagai bukti bahawa memang benar bahawa gagasan 1Malaysia adalah benar iaitu rakayat didahulukan. Bukan macam yang aku kata selama ini iaitu rakyat dihulukan.


Situasi 1:

Semasa Pilihanraya Hulu Selangor kera jaan menjanjikan RM 3 juta, jadi sebuah sekolah RSLK (C) di rasa telah mendapat habuan RM 3 juta.

Orang Felda Sungai Buaya baru dapat sikit yang sememangnya hak mereka yang telah dinafikan selama ini. Maka janji akan diberi selepas pilihanraya Hulu Selangorr, kita nantikan....?

Situasi 2:

Pilihanraya Kecil kat Sibu, kau orang kira le sendiri berapa juta telah diberi kepada penduduk Sibu, semasa kempen PRK ini. Aku malas nak kira sebab banyak....

Kesimpulan:

Maka disini untuk kita menkadi rakyat yang didahulukan , maka marilah kita berdoa agar segala YB yang sedang berkhidmat akan cepat matinya. Maka apabila segala YB akan mati maka amat pasti rakyat di kawasan itu akan didahulukan.

Kalau kalian menunggu didahulukan maka saya rasa akan lama lah lagi kita akan dapat keistimewaaan itu. Maka marilah kita meyusahkan akan segala hati YB yang ada agar mereka susah hati dan menghembuskan nafasnya yang akhir. Maka pabila nafas mereka berakhir, bermakna kita akan mendapat manafaaat kita akan didahulukan.

YB yang kita susahkan terutama yang nampak bebayang yang akan menjadi katak tu patut kita dahulukan sebelum kita pulak didahulukan.

No comments:

Post a Comment

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------