LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Tuesday, May 18, 2010

Buat ibu-ibu yang tak sedar diri.




Gambar ni aku ambik dari blog
http://ummuasiah2001.blogspot.com/2010/05/sungguh-menyentuh-hati.html
Blog ini cerita bab lain, aku nak cerita bab lain, jadi aku ambik juga, bolehkan ummu asiah2001.
Wahai ibu-ibu yang tak sedar diri. layakkah engkau dipanggil ibu. walaupun sebenarnya engkau memang dah pun bergelar ibu, kerna engkau pernah melahirkan seorang bayi. iaitu anak dari tumpah darahmu.Tapi sayang sanggup engkau MEMBUANG akan anak dari tumpah darahmu.
Rasanya engkau wahai ibu yang tak sedar diri. Engkau tidak layak menerima gelaran ibu hatta huruf i pada ibu sekalipun. Cuba lihat wahai ibu yang tak sedar diri dari gambar itu bukankah mereka JAUH LEBIH BAIK dari engkau wahai ibu yang tak sedari diri. Dalam keadaan diri mereka yang merempat terserlah kasih mereka dan naluri mereka sebagai seorang ibu walaupun mereka bukan seorang ibu.
Wahai ibu yang tak sedar diri kembalilah kepada fitrahmu sebagai seorang ibu agar kasih TUHAN padamu. Yang pasti KASIH TUHANA sentiasa dan pasti ada. Cuma mana kasih mu.

2 comments:

  1. Eloknya bila kita jumpa anak-2 kecil yang berkeliaran malam-2 buta tu kita tanya "Tak balik rumah ke?" something like that...bukan apa baru kita tahu dia ada rumah atau merempat...kalau merempat, next, kita kena bagi perlindungan rumah untuk mereka berteduh... kalau boleh tumpang rumah kita( besar rahmat Allah kpd yg sudi), agensi atau persatuan charity tertentu, etc. Kita kena buat sesuatu untuk keselamatan deme as they're just kids. Lainlah mereka 'diperdagangkan orang' atau dalam sindiket..tu kita kena repot polis dll. Must put the end of it.

    ReplyDelete
  2. eksploitasi terhadap kanak2
    jangan terkejut dalam masa setahun dua
    kanak2 ini akan di lacurkan

    ya Allah selamtkan lah malaysia

    visit
    http://melodymockers.blogspot.com/

    ReplyDelete

Kan nyaman, hilang lebang libu


------------------ Funny Stuff|Funny Scraps ------------------